10o Πανιόνιο Συνέδριο, 30 Απριλίου – 4 Μαΐου 2014

panionioΙ΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ – ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΟΛΩΜΟΥ
ΚΕΡΚΥΡΑ

Τετάρτη 30 Απριλίου  – Κυριακή 4 Μαΐου.

Δείτε: το πρόγραμμα του συνεδρίου
Τ
ην ιστοσελίδα του συνεδρίου

Από τις ανακοινώσεις του προγράμματος, οι ακόλουθες, με βάση τον τίτλο τους θεωρούμε ή υποθέτουμε ότι εντάσσονται στη θεματική του ιστολογίου:

Arbel Benjamin: «Between Integration and Segregation: Jews and Christians in Early Modern Corfu».

Minitti-Γκώνια Domenica: «Ιταλικές και βενετσιάνικες δάνειες λέξεις στο κερκυραϊκό ιδίωμα».

Αβούρη Πηνελόπη: «Ο Νανιανός κώδικας και οι παραστάσεις των κειμένων του Κρητικού Θεάτρου στην Ζάκυνθο (1650-1715)».

Αγγελομάτη-Τσουγκαράκη Ελένη: «Τα Επτάνησα στα ταξιδιωτικά κείμενα (16ος-18ος αιώνας)».

Αγοροπούλου-Μπιρμπίλη Αφροδίτη– Στυλιανός Μπιρμπίλης: «Το μέγαρο του Λατίνου αρχιεπισκόπου στην Κέρκυρα. Νεότερα στοιχεία».

Ανδριώτης Λεωνίδας: «Η πολιορκία της Κέρκυρας από τον οθωμανικό στόλο το 1571».

Αντζουλάτος Γεώργιος: «Σεραφείμ Άννινος, ο σοφός και μεγαλόψυχος αρχιεπίσκοπος».

Αρβανίτη Σμαράγδη: «Η εισηγμένη δυτική κεραμική στα νησιά του Ιονίου (13ος-αρχές 19ου αιώνα)».

Αργυρού Έφη: «Όψεις του εργασιακού χώρου στη βενετική επικράτεια τον 18ο αιώνα. Παραδοσιακές πρακτικές και νεωτερικότητα».

Βασιλάκη Αικατερίνη-Μαρία: «Πληροφορίες σχετικά με τα σιτηρά στην Κέρκυρα κατά την περίοδο της βενετοκρατίας».

Βασιλόπουλος Ευθύμιος: «Η λατρεία του αγίου Γερασίμου στην Κεφαλονιά (17ος-19ος αιώνας). Μία πρώτη προσέγγιση».

Βιολιδάκης Γιώργος: «‘Conto del viazo de Corfu e Candia’: Ο απολογισμός ενός εμπορικού ταξιδιού από τη Βενετία στην Κρήτη μέσω της Κέρκυρας (1592)».

Γαούτσης Σπύρος: «Οι νεκροί της έκρηξης του 1718 μέσα από τα μητρώα της Λατινικής Εκκλησίας του Παλαιού Φρουρίου της Κέρκυρας».

Γαρμπής Διονύσιος: «Στοιχεία για την κοινωνία του Αργοστολίου κατά τα έτη 1728-1757 στις πράξεις του νοταρίου Αναστασίου Γαλάτη».

Γούναλη Χίλντα: «Οι δυτικές επιρροές στη μοναστηριακή αρχιτεκτονική της Κέρκυρας».

Γραμματάς Θεόδωρος: «Οι ζακυνθινές ομιλίες ως στοιχείο της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς».

Δεσύλλας Χρήστος: «Η Εξοικονομητική Τράπεζα και η συμβολή της στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της Κέρκυρας».

Δρακονταειδής Φίλιππος: «Η ισπανική παρουσία στα Επτάνησα (15ος-18ος αιώνας)».

Δρόσος Διονύσης: «Η πολιτική οικονομία του Antonio Genovesi και ο Ευγένιος Βούλγαρης: Μία ημιτελής συνάντηση».

Ζήβας Διονύσης Α.: «Ο νεοκλασικός ναός της Αγίας Μαρίνας στην ομώνυμη κοινότητα της Ζακύνθου».

Ιωαννίδου Νικολία: «Αρχιτεκτονικές επιρροές της Βενετίας στην αρχιτεκτονική των νησιών του Ιονίου».

Καπανδρίτη Αναστασία: «Η οργάνωση και ο γλυπτός διάκοσμος των όψεων στους ναούς των Επτανήσων: ‘Ο Επτανησιακος ρυθμός’ (18ος -αρχές 20ού αιώνα)».

Καποδίστριας Νίκος: «Το προσφερτό φέουδο του Αναστάσιου Διοδάτου Μερκάτη στο Μπανάτο της Ζακύνθου (τέλη 18ου αιώνα)».

Καραντζόλα Ελένη – Αναστάσιος Παπαϊωάννου: «Στοιχεία για την πρώιμη δημώδη επτανησιακή/ κερκυραϊκή: Η περίπτωση του Αλεξίου Ραρτούρου».

Καραπιδάκης Νίκος: «Εσωτερικές ιεραρχίες και εντάσεις στο Συμβούλιο των Πολιτών της Κέρκυρας (17ος-19ος αιώνας)».

Καρλάφτη-Μουρατίδη Φωτεινή: «Συμβάσεις έργων στην Κέρκυρα κατά τη βενετική περίοδο».

Καρύδης Δημήτριος: «Σολιάτικο».

Καρύδης Σπύρος Χρ.: «Αρχεία αδελφοτήτων».

Κασίνης Κωνσταντίνος: «Μεταβυζαντινή επτανησιακή ρητορική: Παρατηρήσεις περί της ηδύτητος του λόγου».

Κατσελάκη Ανδρομάχη: «Μεταβυζαντινές εικόνες από την Κεφαλονιά σε ιδιωτική συλλογή».

Κλάδη Θεοδώρα: «Ο κώδικας του πατριάρχη Μεθοδίου Γ’ του Μορώνη. Κατάστιχο του Μοναστηριού των Στροφάδων του έτους 1675».

Κολοβού Χριστίνα: «Όψεις της εκκλησιαστικής ζωής στα Κύθηρα επί επισκόπου Νεοφύτου Λεβούνη».

Κορρέ Κατερίνα Β.: «Ποινική δικαιοσύνη και μορφές παραβατικότητας στα βενετοκρατούμενα Επτάνησα (16ος αιώνας)».

Κούρεντα Πολυξένη: «Μία πρώτη προσέγγιση του έργου του Ευγένιου Βούλγαρη Στοχασμοί εις τους παρόντας κρισίμους καιρούς, του κράτους του Οθωμανικού».

Κουρή Παρασκευή: «Στρατηγικές διείσδυσης των cittadini στις γαίες των κερκυραϊκών βαρονιών και κανονικάτων (17ος-18ος αιώνας)».

Κουρουπάκης Απόστολος: «Σύμμικτος ζακυνθινός κώδικας 17ου αιώνα».

Λαμπρινός Κωνσταντίνος: «Ζuanne Quartano: Ένας επιφανής Κερκυραίος στην κοινωνία της Κρήτης (τέλη 16ου-αρχές 17ου αιώνα)».

Λάσκαρη-Μπάλλα Νίκη: «Κεφαλονίτες στον Κρητικό Πόλεμο (1645-1669)».

Λεβέντη Ιωάννα-Βαρβάρα: «Οθωμανικές πολιορκίες στην Κέρκυρα την περίοδο της βενετοκρατίας».

Λειβαδά Ευρυδίκη: «Ναύπακτος, 7-10-1571: Συμμετοχή Επτανησίων – Κειμήλια της ναυμαχίας στα Επτάνησα».

Λεοντσίνη Μαρία Κωνσταντίνα: «The Litany of Saint Charalampis’ Relic (Museum of Zante) as a Historical Testimony: Looking at the Depiction of a Religious Ceremony».

Μακρής Ευστάθιος: «Από τον Ιωάννη Μαρκέτη στον Νικόλαο Χαλικιόπουλο Μάντζαρο. Πλευρές της εκκλησιαστικής μουσικής παράδοσης της Κέρκυρας».

Μαλτέζου Χρύσα: «Πρόσωπα και πράγματα της ιστορίας των Κυθήρων κατά τη βενετοκρατία».

Μαμαλούκος Σταύρος: «Παρατηρήσεις στην οικοδομική ιστορία της Μονής Στροφάδων».

Μανόπουλος Γρηγόρης: «Ο έμπορος και μοναχός Χρήστος Τζαγγρής (†1736): Από το Κοτόρτσι Ιωαννίνων στην Κέρκυρα, τη Λευκάδα και τη Βενετία».

Μαντούβαλος Ίκαρος– Ελένη Τσουραπά: «Από την οικογένεια στην πολιτική: Εκφάνσεις της κοινωνικής ζωής των Κυθήρων μέσα από το παράδειγμα των οικογενειών Καλούτση, Κασιμάτη και Στάη (16ος-19ος αιώνας)».

Μανωλέα Χριστίνα-Παναγιώτα: «Το έργο του Angelo Maria Quirini Primordia Corcyrae – Χαρακτηριστικά και επιδράσεις».

Μαφρέδας Θωμάς: «Η επίδραση της επτανησιακής εκκλησιαστικής ζωγραφικής σε περιοχές της Δυτικής Ελλάδας».

Μελίτα Αλεξάνδρα: «Ορισμένες περιπτώσεις Επτανησίων από τα αρχεία της Ιεράς Εξέτασης της Βενετίας κατά τον 17ο αιώνα».

Μεράντζας Χρήστος: «Η ορεσίβια μαρτυρία της καλλιτεχνικής παραγωγής των Επτανήσων: Φορητές μεταβυζαντινές εικόνες με προέλευση τα Επτάνησα και προορισμό το Ματσούκι και το Συρράκο Ιωαννίνων».

Μερκάτης Λορέντσος: «Ο Άγιος Σώστης και η Μοναχή ή Το κυνήγι της φώκιας στο χωριό Αγαλάς Ζακύνθου στά τέλη του 18ου αιώνα».

Μεσολωράς Ιωάννης: «Περί των εδρών Ορθοδόξων και Λατίνων επισκόπων εν Κεφαλληνία από της Φραγκοκρατίας μέχρι των ημερών μας».

Μιχάλαγα Δέσποινα: «Το εκκλησιαστικό οφφίκιο του ‘πρωτοπαπά’ και η λειτουργία του στα βενετοκρατούμενα Επτάνησα».

Μόσχου Θεοδώρα: «Το φέουδο Μαρτσέλλο στη βορειοδυτική Κέρκυρα (18ος αιώνας) – Η εποχή, ο χώρος, οι άνθρωποι».

Μούγιου Θεώνη: «Όψεις της ηθικής φιλοσοφίας του Βικέντιου Δαμοδού στο ανέκδοτο σύγγραμμά του Μεταφυσική ἤτοι πρώτη φιλοσοφία».

Μουρελάτος Διονύσιος: «Η έννοια της παράδοσης στην εικονογραφία της θρησκευτικής ζωγραφικής στα Επτάνησα (17ος-18ος αιώνας)».

Μπίρταχας Στάθης: «Αποκλίνουσες ιδέες και απαγορευμένα βιβλία στα βενετικά Ιόνια Νησιά (16ος-17ος αιώνας)».

Μπόμπου-Σταμάτη Βασιλική: «To ανέκδοτο ‘Copia Lettere’ του εμπορικού οίκου Panagin Cicelli του Ληξουρίου Κεφαλληνίας (1786-1816)».

Νάνου Αθηνά: «‘Να μπαλοταριστώ κι εγώ ανάμεσα με ταις άλλαις πτωχαίς…’: Προικοδοτήσεις κερκυραίων γυναικών από το κληροδότημα Φλαγγίνη (μέσα 17ου -18ος αιώνας)».

Παγκράτης Γεράσιμος: «Η ‘ανακάλυψη’ της Μαύρης θάλασσας από τους ιόνιους ναυτιλιακούς επιχειρηματίες (τέλη 18ου-αρχές 19ου αιώνα)».

Παπαδάμου Χρυσοβαλάντης: «Μία ‘συνωμοτική κίνηση’ στη βενετοκρατούμενη Κέρκυρα στα τέλη του 16ου αιώνα».

Παπακώστα Χριστίνα: «Η ευγένεια στα χρόνια της Επτανήσου Πολιτείας: Ο ιππότης Πέτρος Σουμίλας».

Παπανικολάου Αντιγόνη: «The Latin Church, the Greek Orthodox Church and the Angevin Αuthorities during the Period 1272-1296».

Παταπίου Νάσα: «Νέα στοιχεία για την κυπριακή οικογένεια Φλαγγή (Flangin)».

Παχουνδάκης Ισίδωρος: «Θρησκευτικές ετερότητες στα νησιά του Ιονίου 15ος -20ός αιώνας».

Πέτσιος Κωνσταντίνος Θ.: «Τα φιλοσοφικά χειρόγραφα του Αντωνίου Μοσχόπουλου και οι φιλοσοφικές επιδράσεις του Christian Wolff».

Πιέρης Γιάννης: «Το βιβλίο των νεκρών του ναού της Παναγίας της Αντιβουνιώτισσας».

Ράλλη Αγγελική– Βασιλική Μακρή: «Η επίδραση της ιταλικής γλώσσας στη μορφολογία των επτανησιακών ιδιωμάτων».

Ρηγόπουλος Γιάννης: «Τα χαρακτικά του Étienne Delaune και η επίδρασή τους στους μεταβυζαντινούς ζωγράφους της Κέρκυρας (Πουλάκης, Κονταρίνης, Φωσκάλης)».

Σιδηροκαστρίτη-Κοντονή Μαρία: «Οι κρήνες της Ζακύνθου».

Στουφή-Πουλημένου Ιωάννα: «Επιδράσεις της κρητικής ζωγραφικής σε μεταβυζαντινές τοιχογραφίες της Ζακύνθου».

Στρατηγόπουλος Δημοσθένης: «Η απόπειρα καθιέρωσης μιας νέας γιορτής της Μυρτιδιώτισσας στα Κύθηρα το 18ο αιώνα».

Τακτικός Σπύρος: «Οι χειριστές του Ωρολογίου του Παλαιού Φρουρίου της Κέρκυρας (δεύτερο ήμισυ του 18ου αιώνα)».

Ταμπάκη Άννα: «Το επτανησιακό θέατρο: Συνέχειες και ρήξεις (17ος-19ος αιώνας)».

Τεμπέλης Ηλίας– Όλγα Θεοδώρου: «Η αντιπαράθεση μεταξύ Ευγένιου Βούλγαρη και Σεβαστού Λεοντιάδη».

Τζαβάρα Αγγελική: «Οι διαθήκες του βενετού νοτάριου στην Κέρκυρα Lodovico De Marchi (1397-1398)».

Τζιβάρα Παναγιώτα: «‘Marmi nobili’: Το ενδιαφέρον των βενετών κυριάρχων για τον ορυκτό πλούτο της Κέρκυρας».

Τριανταφυλλόπουλος Δημήτριος Δ.: «Ἀρετολογία, ἐσχατολογία καί τέχνη στά Ἰόνια: νοήματα μιᾶς εἰκόνας στά τέλη τοῦ 15ου αἰώνα».

Τριβυζά Ελένη-Στυλιανή: «Φορητή εικόνα Βάπτισης του Χριστού με σκηνές του βίου του, έργο του Μιχαήλ Τζένου».

Τσακίρη Ρομίνα: «Η Ιθάκη άντρο παρανόμων και εξορίστων μέσα από τις μαρτυρίες των βενετών αξιωματούχων κατά τον 17ο αιώνα».

Τσιουρής Ιωάννης: «Φορητή εικόνα Αγίου Γεωργίου, έργο σημαντικού εργαστηρίου της Κρητικής σχολής».

Τσολιάς Παναγιώτης: «Θρησκεία και πολιτική στο έργο του Ευγένιου Βούλγαρη».

Τσουγκαράκης Νικηφόρος: «Τα Επτάνησα στα δυτικά προσκυνηματικά κείμενα του 14ου και του 15ου αιώνα».

Χελιδώνη Στέλλα Σπ.: «Παρατηρήσεις στην Διήγησιν Ιεροθέου Αββατίου του εκ Κεφαλληνίας, περί του μεγάλου σεισμού του εν τη Κεφαλληνία νήσω γενομένου».

Χρυσοβιτσιώτης Βασίλειος: «Επισκοπώντας γραπτές πηγές και ανασταίνοντας μνήμες: Μία (ακόμη) θεώρηση του De Zacynthi antiquitatibus et fortuna commentarius (apud Lovisa, 1756) του Baldassare Maria Remondini».

Advertisements

One thought on “10o Πανιόνιο Συνέδριο, 30 Απριλίου – 4 Μαΐου 2014

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s