Πεπραγμένα Ι΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου

Έστω και καθυστερημένα, καταγράφονται από τα Πεπραγμένα του Ι΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου και ειδικότερα από τους τόμους Β1, Β2 και Β3, που εκδόθηκαν το 2010-2011, οι ανακοινώσεις που εντάσσονται στη θεματική του ιστολογίου, χωρισμένες κατά τόμο.

Πεπραγμένα Ι΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου (Χανιά, 1-8 Οκτωβρίου 2006), Τόμος Β1 Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή περίοδος (Ιστορία), Χανιά 2010.

Χαράλαμπος Γάσπαρης, Το Κατάστιχο των Χανίων. Η γαιοκτησία στο διαμέρισμα των Χανίων κατά τον 14ο αι., σ. 61-70.
Μαριάννα Κατηφόρη, Το Μεραμπέλλο στα χρόνια της βενετοκρατίας. Χαρτογραφική αποτύπωση και διερεύνηση της οργάνωσης και χρήσης του χώρου, σ. 71-86.
Γεωργία Μόσχοβη, Ιστορική τοπογραφία της Κριτσάς Μεραμπέλου κατά τη βενετοκρατία, σ. 87-106.
Ιωάννα Θ. Στεριώτου, Τα Χανιά τον 17ο αιώνα. Ανάλυση χαρτογραφικών αρχειακών τεκμηρίων σχετικά με τις οχυρώσεις, σ. 107-123.
Δημήτρης Τσουγκαράκης – Ελένη Αγγελομάτη-Τσουγκαράκη, Η απογραφή των εκκλησιών και των μονών της Κρήτης (1635-1637), σ. 125-148.
Δάφνη Χρονάκη, Τα ορθόδοξα εκκλησιαστικά μνημεία του Διαμερίσματος της Σητείας μέσα από την Απογραφή του 1637, σ. 149-173.
Ηρακλής Εμμ. Καλλέργης, Ο εξελληνισμός των Λατίνων της Κρήτης κατά τη βενετοκρατία. Η περίπτωση του Θωμά Τριβιζάνου, σ. 175-184.
George Steiris, George of Trebizond’s contribution in the development of cosmology during the Renaissance, σ. 185-202.
Γιώργος Ν. Βιολιδάκης, Νέα στοιχεία για τον κρητικό λόγιο ιερωμένο Μελέτιο Βλαστό, σ. 203-220.
Στάθης Μπίρταχας, Διανόηση, αίρεση και καταστολή στο Βενετικό Κράτος. Από τα κέντρα στις περιφέρειες: η περίπτωση της Κρήτης, σ. 221-236.
Κώστας Λαμπρινός, Από την πόλη στην ύπαιθρο: Οι «δημόσιοι εκτιμητές» στην κρητική ενδοχώρα κατά την ύστερη βενετική περίοδο, σ. 237-251.
Μαρία Δ. Μονδέλου, Το αξίωμα του καπετάνιου κατά των κλεφτών στη Σητεία (16ος αιώνας), σ. 253-269.
Κατερίνα Χατζάκη, Κοινωνικές παρεκκλίσεις στην κρητική ύπαιθρο του ύστερου Μεσαίωνα, σ. 271-284.
Ρομίνα Ν. Τσακίρη, Συζυγικές διενέξεις στην Κρήτη του 16ου αιώνα: Νοοτροπίες, συμπεριφορές και η αντιμετώπιση από το Κράτος και την Εκκλησία. Μια πρώτη προσέγγιση, σ. 285-310.
Γωγώ Κ. Βαρζελιώτη, Η διαχείριση του νοικοκυριού μιας χήρας του Χάνδακα (17ος αι.), σ. 311-318.
Αγγελική Πανοπούλου, Παιδική ηλικία και διάρκεια μαθητείας στην Κρήτη, 16ος-17ος αι., σ. 319-339.
Ασπασία Παπαδάκη, Μοναστηριακή περιουσία και οικονομική εκμετάλλευση: Η περίπτωση της μονής της Παναγίας των Σταυροφόρων στον Χάνδακα (16ος αι.), σ. 341-357.
Ουρανία Κ. Καραγιάννη, Κρητικοί στη Βενετία: Έργα τέχνης και άλλα αντικείμενα αξίας σε καταγραφές κινητής περιουσίας τους (β΄ μισό 17ου αιώνα), σ. 359-373.
Κώστας Γ. Τσικνάκης, Η αμφισβήτηση της βενετικής κυριαρχίας στην Κρήτη από το δουκάτο της Μάντοβας στα τέλη του 16ου αιώνα, σ. 375-391.
Μαρία Αρακαδάκη, Πώς χάθηκε η Γραμβούσα; Διερεύνηση των βενετικών αρχειακών πηγών γύρω από την προδοσία του 1691, σ. 393-402.
Χρύσα Μαλτέζου, Η Κρήτη και το γόητρο των βενετών αξιωματούχων. Οι μαρτυρίες επιτύμβιων επιγραφών, σ. 403-422.
Dean Sakel, The late seventeenth century addition to the printed Chronicle of 1570, σ. 423-445.
Μαρία Γ. Πατραμάνη, Σφακιανοί καραβοκύρηδες μεταξύ Κρήτης και Κυθήρων: Η εμπορική και πειρατική τους δράση (17ος-18ος αι.), σ. 469-482.
Κλεoπάτρα Πρίφτη, Οικογένεια Ρενιέρη. Βενετσιάνικος και κρητικός κλάδος, σ. 483-496.

Πεπραγμένα Ι΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου (Χανιά, 1-8 Οκτωβρίου 2006), Τόμος Β2 Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή περίοδος (Αρχαιολογία – Ιστορία της Τέχνης), Χανιά 2011.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Απόστολος Γ. Μαντάς, Άγνωστες παραστάσεις της παραβολής των Βασιλικών Γάμων σε τοιχογραφημένες εκκλησίες της Κρήτης, σ. 109-122.
Τζένη Αλμπάνη, Δακτυλίδια της Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Συλλογής Χανίων, σ. 123-135.
Ελένη Ι. Κανετάκη, Η εκκλησία της Παναγιάς Καρδιώτισσας στο Καρυδάκι Αρχανών, σ. 187-204.
Μανόλης Σ. Πατεδάκης, Στοιχεία επιγραφικής σε τοιχογραφημένους ναούς της Κρήτης κατά το 13ο και το 14ο αιώνα, σ. 205-224.
Μαρία Μπορμπουδάκη, Η τοιχογραφική διακόσμηση της Μονής Καρδιώτισσας στην Κερά Πεδιάδος, σ. 225-248.
Ιωάννης Ηλ. Βολανάκης, Ο ναός του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου στον Κρούστα Μεραμπέλου, νομού Λασιθίου Κρήτης, σ. 249-272.
Μανόλης Μπορμπουδάκης, Ο ναός του Αγίου Νικολάου στα Κυριακοσέλια Αποκορώνου, σ. 273-316.
Παναγιώτης Λ. Βοκοτόπουλος, Διπλές δεσποτικές εικόνες στην Κρήτη, σ. 317-330.
Μαρία Κωνσταντουδάκη-Κιτρομηλίδου, Ο άγιος Ιερώνυνος ως πατέρας της Εκκλησίας και ως ερημίτης σε έργα κρητικής τέχνης. Εικονογραφικές και εικονολογικές παρατηρήσεις, σ. 331-378.
Δήμητρα Κωτούλα, Εικόνα κρητικής τέχνης στο Μουσείο Fitzwilliam, Cambridge, σ. 379-395.
Πανωραία Μπενάτου, Εικόνα με το Μαρτύριο του αγίου Δημητρίου, σ. 397-408.
Γιώργος Κακαβάς, Αμφίγραπτο τρίπτυχο του Γεωργίου Κλόντζα;, σ. 409-429.
Ανδρομάχη Κατσελάκη, Δύο δεσποτικές εικόνες του Εμμανουήλ Τζάνε στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, σ. 431-444.
Αγγελική Λυμπεροπούλου, Εικονογραφικές παρατηρήσεις πάνω στην εικόνα του «Μη Μου Άπτου» στο Βρετανικό Μουσείο και τη συγγενική της από το χέρι του Μιχαήλ Δαμασκηνού (Συλλογή Αγίας Αικατερίνης, Ηράκλειο), σ. 445-464.

Πεπραγμένα Ι΄ Διεθνούς Κρητολογικού Συνεδρίου (Χανιά, 1-8 Οκτωβρίου 2006), Τόμος Β3 Βυζαντινή και Μεταβυζαντινή περίοδος (Αρχαιολογία – Ιστορία της Τέχνης – Γλώσσα και Λογοτεχνία), Χανιά 2011.

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ειρήνη Λεοντακιανάκου, Από την Κρητική στην Επτανησιακή Σχολή. Ζακυνθινά θωράκια και αφιερωματικές εικόνες: Όψεις της εξέλιξης της θρησκευτικής ζωγραφικής στα Επτάνησα (1670-1730), σ. 13-32.
Σταύρος Ν. Μαδεράκης, Βυζαντινή Ζωγραφική της Κρήτης και οι σχέσεις της με τη Δυτική Ζωγραφική μετά το 1204, σ. 33-64.
Μαρία Γρ. Μαραγκουδάκη, Ιωάννης Παγωμένος και Ιωακείμ: δύο διαφορετικοί ζωγράφοι, σ. 65-78.
Κωνσταντίνος Σκαμπαβίας, Οι τοιχογραφίες του Αντωνίου Δομεστίχου Κυνηγού του Κρητός στον ναό των Αγίων Αποστόλων, στο Πυργί Χίου, σ. 79-92.
Diana Newall, Interactions in Rural Crete in the Fourteenth century, σ. 93-109.
Χρύσα Ρανουτσάκη, Απεικονίσεις του Φραγκίσκου της Ασίζης στις εκκλησίες της Κρήτης, σ. 111-134.
Φωτεινή Κουγλέρη – Κώστας Γιαπιτσόγλου, Ο ναός του Αγίου Φραγκίσκου Ρεθύμνου, σ. 135-155.
Χρυσή Μπούρμπου, Βιοαρχαιολογική μελέτης της ομαδικής ταφής από το εσωτερικό του ναού του Αγ. Φραγκίσκου (Ρέθυμνο), σ. 157-175.
Αθηνά Φραϊδάκη, Μονή Μεταμορφώσεως Χριστού στη Χαλέπα Μυλοποτάμου: το κτηριακό συγκρότημα και οι κατασκευαστικές φάσεις του, σ. 177-198.
Ασπασία Παπαδοπεράκη, Ζωγραφικές καταβολές και γνώσεις του Θεοτοκόπουλου από τον Χάνδακα της εποχής του, σ. 199-212.
Ιωάννης Ταβλάκης – Νικόλαος Σιώμκος, Φορητές εικόνες από το παλαιό ξυλόγλυπτο τέμπλο του καθολικού της Ι.Μ. Δοχειαρίου Αγίου Όρους, σ. 235-255.
ΓΛΩΣΣΑ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Βαλεντίνα Φενττσένκο, Η γλώσσα των ποιημάτων του Στέφανου Σαχλίκη. Στο σταυροδρόμι των παραδόσεων, σ. 259-266.
Hans Eideneier, Από την Κοινή των Κρητών Ποιητών στη δημώδη πρώιμη νεοελληνική ποιητική Κοινή: Η περίπτωση της Ριμάδας κόρης και νιού, σ. 267-278.
Χρύσα Δαμιανάκη, Giovanni Giustiniani da Candia: ένας επιφανής διανοούμενος στην Ευρώπη της Μεταρρύθμισης, σ. 279-306.
Günther S. Henrich, Εικασίες για διόρθωση χωρίων του Γ. Χορτάτση και της Παλαιάς και Νέας Διαθήκης, σ. 307-328.
Marina Pirrone, Italianismi e latinismi nelle commedie cretesi, σ. 329-341.
Μιχαήλ Πασχάλης, Τα ιταλικά διακειμενικά συμφραζόμενα των χορικών της Ερωφίλης, σ. 434-361.
Ιωάννα Ρεμεδιάκη, Το Χορικό του Έρωτα στην Αντιγόνη του Σοφοκλή και στην Ερωφίλη του Χορτάτση, σ. 363-376.
Eleni Karantzola, On the language of Chortatsis, σ. 377-395.
Κώστας Δ. Νταντινάκης, Δίστιχα και συναισθηματική δραματουργία στα τραγικά έργα του Κρητικού Θεάτρου, σ. 397-412.
Β.-Ε. Μελικίδου, Η Ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας του Ιωάννη Ναθαναήλ (16ος αι.), σ. 413-426.
Ελένη Κακουλίδη-Πάνου, Διδασκαλία και λογοτεχνία: Η περίπτωση της Κλίνης Σολομώντος (1599) του Ιωάννη Μορεζήνου, 427-433.
Λαμπρινή Μάνου, Οι Ληστές: Δύο παράλληλες αφηγήσεις, σ. 435-452.
Anna Borisova, Object Reduplication in Cretan Renaissance Literature, σ. 435-464.
Μαρίνα Ροδοσθένους, Το θέμα της «Τύχης» στον πρόλογο της κωμωδίας του Φόσκολου Φορτουνάτος: Σύνδεση με «του κύκλου τα γυρίσματα» στη μυθιστορία του Κορνάρου Ερωτόκριτος, σ. 465-480.
Παντελής Καβακόπουλος, Ένα πολυσύνθετο μετρικό σχήμα του Ερωτόκριτου, σ. 481-487.
Αναστασία Μ. Μαρκομιχελάκη, Μια ακόμη απήχηση της Ερωφίλης: ο Πρόλογος του Χάρου και η Αποστροφή προς τον θάνατον του Παύλου Κλάδου (1712), σ. 489-498.
Μαρία Διαμάντη, Ριμάδα Απολλωνίου: από το κείμενο στο λόγο, σ. 499-512.
Κωνσταντίνος Μ. Παπαδάκης, Χειρόγραφα και συλλογές χειρογράφων στη δυτική Κρήτη, σ. 513-528.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s