Ι΄ Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο, Τα πρακτικά. ΙΙ. Ιστορία – Εκκλησία – Ιστορία της Τέχνης

10oPanionio-v.2Ι΄ Διεθνές Πανιόνιο Συνέδριο, Κέρκυρα, 30 Απριλίου – 4 Μαΐου 2014. Τα πρακτικά. ΙΙ. Ιστορία – Εκκλησία – Ιστορία της Τέχνης, επιστ. επιμέλεια Θεοδόσης Πυλαρινός – Παναγιώτα Τζιβάρα – Σπύρος Χρ. Καρύδης, Κέρκυρα 2016 [Κερκυραϊκά Χρονικά Θ΄ (2016)], σ. 852, 17Χ24 εκ., ISSN 1012-2303.

Ο δεύτερος τόμος των Πρακτικών του Ι΄ Διεθνούς Πανιονίου Συνεδρίου, το οποίο συγκλήθηκε στην Κέρκυρα με την ευκαιρία των 150 χρόνων από την Ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα και των 100 χρόνων από την πραγματοποίηση του πρώτου Πανιονίου Συνεδρίου, είναι, όπως και ο πρώτος, καλαίσθητος, πολυσέλιδος και πολυμερής. Περιλαμβάνει την Γ΄ ενότητα της Ιστορίας και τις ανακοινώσεις των ενοτήτων Εκκλησία και Ιστορία της Τέχνης καθώς και την Στρογγυλή Τράπεζα με θέμα:  Ιστορία της τέχνης στα Επτάνησα: «Η ζωγραφική στα Ιόνια Νησιά από τον μεσαίωνα έως τον 20ό αιώνα. Τέχνη μεθορίου ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή».

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΟΜΟΥ

Στη θεματική του ιστολογίου εντάσσονται οι ακόλουθες ανακοινώσεις που περιλαμβάνονται στον τόμο:

Δημήτριος Ε.-Γ. Καρύδης, Σολιάτικο, 107-116.
Αθηνά Νάνου, «Να μπαλοταριστώ και εγώ ανάμεσα με ταις άλλαις πτωχαίς…». Προικοδοτήσεις κερκυραίων γυναικών από το κληροδότημα Φλαγγίνη (1644-1797), 117-124.
Κατερίνα Β. Κορρέ, Ποινική δικαιοσύνη και μορφές παραβατικότητας στα βενετοκρατούμενα Επτάνησα (16ος αιώνας), 143-156.
Γιώργος Καραμπελιάς, Τα Επτάνησα από τη Άλωση μέχρι την Επανάσταση: Οιονεί «Πεδεμόντιο» του ελληνισμού, 287-310.
Θεοδώρα Κλάδη, «Ο Κώδικας του πατριάρχη Μεθοδίου Γ΄ του Μορώνη». Κατάστιχο αρ. 4 του μοναστηριού των Στροφάδων του έτους 1675, 329-340.
Ιωάννης Διον. Μεσολωράς, Ορθοδόξων επισκόπων έδρες εν Κεφαλληνία, 341-354.
Γεώργιος Φ. Αντζουλάτος, Σεραφείμ Άννινος, ο σοφός και μεγαλόψυχος αρχιεπίσκοπος, 355-368.
Δέσποινα Στεφ. Μιχάλαγα, Το εκκλησιαστικό οφφίκιο του «πρωτοπαπά» και η λειτουργία του στα βενετοκρατούμενα Επτάνησα, 369-382.
Χριστίνα Χ. Κολοβού, Αρχειακές πηγές του 18ου αιώνα για την εκκλησιαστική ιστορία των Κυθήρων. Ο κώδικας του επισκόπου Κυθήρων Νεοφύτου Λεβούνη (1729-1757), 383-392.
Ευθύμιος Δ. Βασιλόπουλος, Η λατρεία του αγίου Γερασίμου στην Κεφαλονιά (17ος-19ος αιώνας). Μια πρώτη προσέγγιση, 393-402.
Γιάννης Σ. Πιέρης, Το βιβλίο των νεκρών του ναού της Υ. Θ. Κυρίας της Αντιβουνιώτισσας στην πόλη της Κέρκυρας, 463-470.
Ελένη-Στυλιανή Τριβυζά, Εικόνα βάπτισης του Χριστού με σκηνές του βίου του Προδρόμου: Ένα έργο του Μιχαήλ Τζεν, 577-592.
Δημήτριος Δ. Τριανταφυλλόπουλος, Εσχατολογία, αρετολογία και τέχνη: Νοήματα μιας εικόνας στην Κέρκυρα στα τέλη του 15ου αιώνα, 593-604.
Αναστασία Καπανδρίτη, Η οργάνωση και ο γλυπτός διάκοσμος των όψεων στους ναούς των Επτανήσων. Ο επτανησιακός ρυθμός (18ος-αρχές 20ού αι.), 605-618.
Χρήστος Δ. Μεράντζας, Η ορεσίβια μαρτυρία της καλλιτεχνικής παραγωγής των Επτανήσων. Φορητές μεταβυζαντινές εικόνες με προέλευση τα Επτάνησα και προορισμό το Ματσούκι και το Συρράκο Ιωαννίνων, 619-636.
Ανδρομάχη Κατσελάκη, Μεταβυζαντινές εικόνες από την Κεφαλονιά σε ιδιωτική συλλογή, 637-650.
Ιωάννα Στουφή-Πουλημένου, Επιδράσεις της κρητικής ζωγραφικής σε μεταβυζαντινές τοιχογραφίες της Ζακύνθου, 651-664.
Γιάννης Ρηγόπουλος, Η επίδραση των χαρακτικών του Etienne Delaune στον Θεόδωρο Πουλάκη, τον Κωνσταντίνο Κονταρίνη, τον Δημήτριο Φωσκάλη, τον Νικόλαο Λαμπέτη, τον Γεώργιο Καστροφύλακα και άλλους, 665-682.
Στρογγυλή τράπεζα: Ιστορία της τέχνης στα Επτάνησα: «Η ζωγραφική στα Ιόνια Νησιά από τον μεσαίωνα έως τον 20ό αιώνα. Τέχνη μεθορίου ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή», 763-804.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s